Top Tips voor een industriële verhuizing
"Ontdek cruciale tips voor een soepele industriële verhuizing met Verhuisbedrijf Draagkracht. Maak uw zakelijke transitie efficiënt en succesvol!"
Gaat uw bedrijf binnenkort verhuizen? Verhuizen is altijd een hectisch, ingewikkeld proces waar veel bij komt kijken. Dit wordt des te ingewikkelder wanneer het gaat om het verhuizen van een bedrijf, organisatorisch gezien is dit een heel karwei dat tot in de puntjes voorbereid moet worden. Door middel van een goede voorbereiding kunt u besparen op tijd, inspanning en kosten. Maar waar te beginnen? Een checklist kan ontzettend helpen bij het houden van een duidelijk overzicht en het scheppen van een strakke planning. Wilt u hier graag hulp bij? Bekijk dan zeker deze industriële verhuizing checklist:
- Maak een overzicht van de specifieke taken die uitgevoerd moeten worden en stel een deadline vast voor elke taak. Zo krijgt u een duidelijk idee van wat er wanneer moet gebeuren.
- Delegeer taken aan de verschillende afdelingen binnen het bedrijf, denk hierbij aan specifieke taken die per afdelingen gedaan moeten worden. Geef deze taakverdeling door aan de afdelingshoofden zodat zij dit kunnen communiceren naar hun medewerkers, zorg ervoor dat dit ook op papier staat.
- Bepaal wat er precies verhuisd moet worden: machines, kantoormeubelen, apparatuur et cetera? Bedenk wat jullie doen met de spullen die weggegooid of weggegeven mogen worden.
- Bespreek met het team hoe jullie er voor kunnen zorgen dat de klanten zo min mogelijk last hebben van de verhuizing. Hoe kunnen jullie er voor zorgen dat jullie de normale service aan de klanten blijven aanbieden?
- Overweeg het verhuizen in etappes, zo kunt u verschillende delen van het bedrijf op verschillende momenten verhuizen. Hiermee kunt u er ook voor zorgen dat jullie productie of service (gedeeltelijk) door kan blijven gaan en de klanten zo min mogelijk last hebben van de verhuizing.
- Bedenk een plan B, mocht er een onderdeel van het verhuisplan in de soep lopen. Door van te voren over alternatieve mogelijkheden na te denken, zult u al beter kunnen inspelen op deze onverwachte wendingen.
- Stel een communicatieplan op, bijvoorbeeld het wekelijks houden van meetings om te rapporteren over de gang van zaken. Mochten jullie tegen problemen aanlopen, kunnen deze in de meetings besproken en opgelost worden. Laat weten waar u bereikt kunt worden in geval van urgente kwesties.
- Zorg voor een goede coördinatie met de gebouwbeheerder zodat u op de hoogte bent van de stand van zaken. Zo nodig, kunt u meetings organiseren tussen tussen de beheerder en de afdelingshoofden.
- Maak een plattegrond van de nieuwe bedrijfsruimte: waar wordt wat geplaatst? Deel de ruimte alvast in en toon dit ook aan de afdelingshoofden tijdens een meeting. Zo kunnen zij hun inbreng en feedback geven.
- Vraag offertes aan van verschillende verhuisbedrijven, bekijk goed welke services inbegrepen zullen zijn. Probeer een verhuisbedrijf te vinden die alle voor u benodigde services kan uitvoeren, zo voorkomt u ingewikkelde coördinatie tussen verhuisbedrijven. Let niet alleen op de prijs maar ook op de ervaring en de betrouwbaarheid van het verhuisbedrijf. Nodig een aantal verhuisbedrijven uit, toon ze het bedrijf en de plattegrond van de nieuwe locatie. Zo krijgen zij een duidelijk idee van de omvang van de verhuizing, hierdoor kunnen zij u een betere inschatting geven van de mogelijkheden qua kosten en tijd.
Veel succes met de verhuizing!