Zo krijgt jouw verhuisbedrijf meer naamsbekendheid

De communicatieboodschap van de meeste verhuisbedrijven staat als een paal boven water: mensen een zorgeloze verhuizing geven. Dat is natuurlijk waar het allemaal om draait, maar het is geen unieke boodschap. Zeker in een sector waar veel concurrentie is, is het belangrijk om Unique Selling Points onder de aandacht te brengen bij jouw doelgroep. Want misschien wil je communiceren dat jouw verhuisbedrijf uitblinkt in betrouwbaarheid of dat je het beste bent in het inschatten van de hoeveelheid werk. In deze blog lees je hoe jij als verhuisbedrijf jouw positionering kunt communiceren met de doelgroep.

Extern winnen is intern beginnen

Voordat je begint met communicatie naar je (potentiële) klanten toe, moet je zorgen dat intern alle neuzen dezelfde kant op staan. Oftewel, een sterk verhuisbedrijf heeft betrokken medewerkers nodig die trots uitstralen in hun werk. Want hoe beter zij de missie, visie en strategie van het bedrijf begrijpen en deze supporten, hoe sterker dit verankerd is in de bedrijfscultuur en hoe beter je dit kunt communiceren naar je doelgroep. Zorg daarom dat je medewerkers motiveert en stimuleert om zichzelf te ontwikkelen en het trots dat verankerd is uit te stralen naar de buitenwereld. Dit kun je bereiken door een project te starten en deze te introduceren met een cadeau voor je medewerkers. Denk aan een mok met een quote die medewerkers aan het denken zet, organiseer een een-op-eengesprek en ga met elkaar in gesprek over de quote.

Online is key

Heb je het idee dat het interne fundament van jouw verhuisbedrijf staat? Dan kun je door naar de volgende stap: een online communicatiestrategie bedenken. Er zijn online veel manieren om naamsbekendheid te genereren. Je kunt ervoor kiezen om jouw verhuisbedrijf via social media te boosten door een betaalde Facebook advertentie. Wil je gebruikmaken van Google? Dan kun je ervoor kiezen om onbetaald verkeer – ook wel organisch verkeer – via Google naar jouw website te krijgen (SEO), of je kunt betaalde Google advertentie inschakelen (SEA). In ruil voor geld krijg je daardoor betere zoekposities in Google. Dus klikt een bezoeker op jouw advertentie? Dan betaal je daarvoor. Naast de hulp van Google of social media, is het belangrijk om onderzoek te doen naar waar jouw doelgroep zich bevindt. Misschien zoeken mensen via een forum naar een verhuisbedrijf. Dan is het belangrijk om daar actief te zijn.

De kracht van een give-away

Bij een succesvolle campagne zijn zowel offline als online media met elkaar geïntegreerd. Denk bij een offline middel aan een give-away of promotieartikel. Je kunt potentiële verhuizers verrassen met een kleinigheidje. Mensen vinden het namelijk altijd leuk om iets te krijgen. Een voordeel is bovendien dat mensen sneller geneigd zijn om iets terug te doen wanneer ze een cadeau ontvangen. Wanneer ze zoeken naar een verhuisbedrijf, is jouw bedrijf sneller top of mind bij jouw doelgroep. Daarnaast kun je een give-away ook verbinden met je online strategie. Een give-away kun je bedrukken met een QR-code, waarmee je mensen naar je landingspagina stuurt. Zo zijn online en offline met elkaar verweven. Een give-away kun je bovendien bedrukken met een speciale boodschap of een logo.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

*

*